محل لوگو

نظرسنجی سایت

از عملکرد سایت و کانال تلگرام پیشگامان صوتی منتظر چقدر راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید کل : 15854

تاریخچه یاماها


تاریخچه یاماها

تاریخچه یاماها

در ۲۰ آوریل سال۱۸۵۱ توروکوزو یاماها در ایالت کایی ژاپن متولد شد . او تا سال ۱۸۸۷ به ساخت ساعت مشغول بود و در آن سال با ساختن تولین ارگ بادی قابل حمل شرکت خود را با با نام ((نیپون گاکی)) در شیزویکا تاسیس کرد که آن را دو سال بعد به ثبت رساند و به تولید وسایل موسیقی پرداخت . این ریشه موسیقیایی در لوگو شرکت نیز به وضوح نمایان بود .

لوگوی کمپانی یک دیاپازون را نشان می داد که حالتی سه شاخه داشت و نشان اتحاد و اهمیت سه اصل تکنولوژی , تولید و فروش بود. این لوگو یادآور موزون بودن و شادابی موسیقی و همچنین بیان کننده ۳ جزء اصلی موسیقی : یعنی ملودی, هارمونی و ریتم نیز بود

بعد از جنگ جهانی دوم رییس کمپانی ، تجهیزات و ماشین آلات باقی مانده از تولیدات زمان جنگ را در صنایع تکنولوژی متالوژی و تولید موتور سیکلت به کار گرفت . در همان سال اول ۱۲۵ موتور سیکلت ((آکا آکاتومبو))تولید شد که به افتخار موسس آن نامگذاری شده بود . این موتور سیکلت تک سیلندر و دو زمانه از یک موتور آلمانی الهام گرفته شده بود که بعدها کمپانی انگلیسی BSAاز روی آن ساخت بانتوم و هارلی دیوید سون را آغاز کرد . در سال ۱۹۵۹موفقیت یاماها در فروش موتور سیکلت خود منجر به تاسیس شرکت موتوری یاماها شد .

یاماها به دلیل تولید وسایل مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو, گیتار , ویولن , ویولن سل , طبل ساکسیفون و آلات دیگر برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده بود و همچنان به دنبال بازارهای مختلف دیگر مانند لوازم ورزشی , کامپیوتری و خانگی برای ارائه محصولات جدید خود بود .

در اکتبر ۱۹۸۷در جشن صدمین سال تاسیس شرکت نام کمپانی رسما به یاماها تغییر یافت . دو سال بعد یاماها اولین دستگاه ضبط CDجهان را تولید کرد و ضمن خرید شرکت Sequential Circuits 51 درصد سهام رقیب خود یعنی کورگ را نیز خرید .

در سال ۲۰۰۲یاماها تولید لوازم تیر اندازی خود را متوقف کرد این مجموعه یکی از موفق ترین مجموعه های یاماها بود که از سال ۱۹۵۹ آغاز شده بود و شش فهرمان در المپیک با این تیر و کمان به قهرمانی رسیده بودند . دو سال بعد یاماها شرکت آلمانی نرم افزارهای صوتی (استینبرگ) را از پیناکل خریداری کرد .

در ژوئیه سال ۲۰۰۷ یاماها شرکت کمبل را که تولیدات آنها را به انگلستان وارد می کرد خریداری و آن را به یکی از شعبه های خود در اروپا تبدیل کرد .

در دسامبر۲۰۰۷ نیز یاماها ضمن عقد قرارداد با یک بانک اتریشی تمام سهام شرکت (بوسندورفر) را خرید و به تولیدات این شرکت با نام خود ادامه داد .

دلیل اینکه یاماها اغلب از سوی کارشناسان نام های تجاری دیده نشده یا مورد بی اعتنایی قرر گرفته این است که موفقیت آن تقریبا بر خلاف تمام نظریه های اثبات شده در مورد ساختن نام های تجاری است .

قرار است که برندینگ به معنای تمرکز باشد متمرکز شدن روی یک گونه محصول اولین بودن در یک رسته جدید و حاکیت بر آن رسته. اگر می خواهید نام تجاری خود را گسترش دهید باید یک نوع یا گونه جانبی از کالای اصلی خود تهیه کنید یا یک کالای مکمل کالای اصلی معرفی کنید یا اینکه نام تجاری خود را فشرده و متمرکز سازید .

اگر یک شرکت واقعا نتواند از گسترش به سوی ارائه رسته های نامربوط به رسته اصلی خودداری کند معمولا به آن یک نام تجاری جدید می دهد . با این وجود یاماها از هیچکدام از این قواعد پیروی نمی کند . شرکت یاماها در کنار موتوسیکلت و لوازم موسیقی ,همچنین کالاهای صوتی و تصویری , نیمه رسانه ها , کالاهای کامپیوتری , وسائل ورزشی , وسائل گلف , مبلمان , موتور کشتی و قایق , لوازم منزل , روبات های صنعتی , فلزات تخصصی , ابزار ماشین آلات و خودروهای برف روب هم تولید می کند که به همه ی آنها نام تجاری یاماها داده است .به عبارت دیگر در شرایطی که بسیاری از نام های تجاری به جای صرف هزینه ی بیشتر برای ارتقای کیفیت تولید آن را خرج بازاریابی می کنند یاماها ثابت کرده که کالاهای با کیفیت بالا و با کارآیی خوب مشتریان را جلب می کنند نه کمپین های تبلیغاتی پر زرق و برق .

بیش از ۲۶ هزار نفر در شعبه های مختلف این کمپانی مشغول به کار هستند و فروش این شرکت در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بود که سودی معادل ۲۰۰ میلیون دلار را از آن شرکت کرد . شرکت یاماها همچنین در سراسر دنیا مدارس موسیقی دایر کرده است و کماکان به دنبال کمک به گسترش این هنر در سطح دنیاست .

اکنون یاماها بزرگترین سازنده لوازم موسیقی در دنیاست . موتورسیکلت یاماها پس از هیونا در مقام دوم قرار دارد

موفقیت یاماها گواهی بر کیفیت و کارکرد کالاهایش است و این موفقیت فقط از طریق تبلیغات و گوش دادن به توصیه های مشاوررین نام های تجاری حاصل نشده است و همین کارکرد و کیفیت است که توانسته به گوناگون ترن کالاها هم وحدت ببخشد .

www.yamaha.com

  انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 119

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کاشان،بلوار نماز،ساختمان پیشگامان

پیشگامان صوتی منتظر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما