هیدئو ماتسوشیتا در سال ۱۳۴۱ در توکیو شرکت آدیو تکنیکا را پایه گذاری کرد. شروع فعالیت این شرکت با تولید کارتیج های گرامافون مدل AT-1 و AT-3 MM بود. در سال ۱۳۴۴ کارخانه و دفتر مرکزی به محله ناروسه ماشیدا در توکیو انتقال یافت. پس از گشایش نمایندگی این شرکت در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۳۵۱ و در سال ۱۳۵۲ اولین گوشیهای این شرکت با مدل AT-700 تولید شد و در سال ۱۳۵۷ و پس از گشایش دفتر این شرکت در کشور انگلستان تولید میکروفن در شرکت آدیو تکنیکا به جریان افتاد. و پس از آن گسترش این شرکت در جهان ادامه یافت تا سال ۱۳۶۹ که این شرکت با تولید میکروفن AT4033 سقف قیمت ۱۰۰۰ دلاری را برای میکروفن های کاندنسور با دیافگرام بزرگ را شکست و پس از آن تولید میکروفن های کیفیت بالا و قیمت مناسب ادامه پیدا کرد. همزمان با برپایی المپیک ۲۰۱۲ لندن میکروفن های برادکست آدیوتکنیکا توسط کمیته برگزار کننده المپیک به عنوان میکروفن منتخب برادکست برگزیده شد.
ویدئو آزمایش بلندگو EON 615 محصولی از JBL در لینک زیر
در ۲۰ آوریل سال۱۸۵۱ توروکوزو یاماها در ایالت کایی ژاپن متولد شد . او تا سال ۱۸۸۷ به ساخت ساعت مشغول بود و در آن سال با ساختن تولین ارگ بادی قابل حمل شرکت خود را با با نام ((نیپون گاکی)) در شیزویکا تاسیس کرد که آن را دو سال بعد به ثبت رساند و به تولید وسایل موسیقی پرداخت . این ریشه موسیقیایی در لوگو شرکت نیز به وضوح نمایان بود .
لوگوی کمپانی یک دیاپازون را نشان می داد که حالتی سه شاخه داشت و نشان اتحاد و اهمیت سه اصل تکنولوژی , تولید و فروش بود. این لوگو یادآور موزون بودن و شادابی موسیقی و همچنین بیان کننده ۳ جزء اصلی موسیقی : یعنی ملودی, هارمونی و ریتم نیز بود
بعد از جنگ جهانی دوم رییس کمپانی ، تجهیزات و ماشین آلات باقی مانده از تولیدات زمان جنگ را در صنایع تکنولوژی متالوژی و تولید موتور سیکلت به کار گرفت . در همان سال اول ۱۲۵ موتور سیکلت ((آکا آکاتومبو))تولید شد که به افتخار موسس آن نامگذاری شده بود . این موتور سیکلت تک سیلندر و دو زمانه از یک موتور آلمانی الهام گرفته شده بود که بعدها کمپانی انگلیسی BSAاز روی آن ساخت بانتوم و هارلی دیوید سون را آغاز کرد . در سال ۱۹۵۹موفقیت یاماها در فروش موتور سیکلت خود منجر به تاسیس شرکت موتوری یاماها شد .
یاماها به دلیل تولید وسایل مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو, گیتار , ویولن , ویولن سل , طبل ساکسیفون و آلات دیگر برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده بود و همچنان به دنبال بازارهای مختلف دیگر مانند لوازم ورزشی , کامپیوتری و خانگی برای ارائه محصولات جدید خود بود .
در اکتبر ۱۹۸۷در جشن صدمین سال تاسیس شرکت نام کمپانی رسما به یاماها تغییر یافت . دو سال بعد یاماها اولین دستگاه ضبط CDجهان را تولید کرد و ضمن خرید شرکت Sequential Circuits 51 درصد سهام رقیب خود یعنی کورگ را نیز خرید .
در سال ۲۰۰۲یاماها تولید لوازم تیر اندازی خود را متوقف کرد این مجموعه یکی از موفق ترین مجموعه های یاماها بود که از سال ۱۹۵۹ آغاز شده بود و شش فهرمان در المپیک با این تیر و کمان به قهرمانی رسیده بودند . دو سال بعد یاماها شرکت آلمانی نرم افزارهای صوتی (استینبرگ) را از پیناکل خریداری کرد .
در ژوئیه سال ۲۰۰۷ یاماها شرکت کمبل را که تولیدات آنها را به انگلستان وارد می کرد خریداری و آن را به یکی از شعبه های خود در اروپا تبدیل کرد .
در دسامبر۲۰۰۷ نیز یاماها ضمن عقد قرارداد با یک بانک اتریشی تمام سهام شرکت (بوسندورفر) را خرید و به تولیدات این شرکت با نام خود ادامه داد .
دلیل اینکه یاماها اغلب از سوی کارشناسان نام های تجاری دیده نشده یا مورد بی اعتنایی قرر گرفته این است که موفقیت آن تقریبا بر خلاف تمام نظریه های اثبات شده در مورد ساختن نام های تجاری است .
قرار است که برندینگ به معنای تمرکز باشد متمرکز شدن روی یک گونه محصول اولین بودن در یک رسته جدید و حاکیت بر آن رسته. اگر می خواهید نام تجاری خود را گسترش دهید باید یک نوع یا گونه جانبی از کالای اصلی خود تهیه کنید یا یک کالای مکمل کالای اصلی معرفی کنید یا اینکه نام تجاری خود را فشرده و متمرکز سازید .
اگر یک شرکت واقعا نتواند از گسترش به سوی ارائه رسته های نامربوط به رسته اصلی خودداری کند معمولا به آن یک نام تجاری جدید می دهد . با این وجود یاماها از هیچکدام از این قواعد پیروی نمی کند . شرکت یاماها در کنار موتوسیکلت و لوازم موسیقی ,همچنین کالاهای صوتی و تصویری , نیمه رسانه ها , کالاهای کامپیوتری , وسائل ورزشی , وسائل گلف , مبلمان , موتور کشتی و قایق , لوازم منزل , روبات های صنعتی , فلزات تخصصی , ابزار ماشین آلات و خودروهای برف روب هم تولید می کند که به همه ی آنها نام تجاری یاماها داده است .به عبارت دیگر در شرایطی که بسیاری از نام های تجاری به جای صرف هزینه ی بیشتر برای ارتقای کیفیت تولید آن را خرج بازاریابی می کنند یاماها ثابت کرده که کالاهای با کیفیت بالا و با کارآیی خوب مشتریان را جلب می کنند نه کمپین های تبلیغاتی پر زرق و برق .
بیش از ۲۶ هزار نفر در شعبه های مختلف این کمپانی مشغول به کار هستند و فروش این شرکت در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بود که سودی معادل ۲۰۰ میلیون دلار را از آن شرکت کرد . شرکت یاماها همچنین در سراسر دنیا مدارس موسیقی دایر کرده است و کماکان به دنبال کمک به گسترش این هنر در سطح دنیاست .
اکنون یاماها بزرگترین سازنده لوازم موسیقی در دنیاست . موتورسیکلت یاماها پس از هیونا در مقام دوم قرار دارد
موفقیت یاماها گواهی بر کیفیت و کارکرد کالاهایش است و این موفقیت فقط از طریق تبلیغات و گوش دادن به توصیه های مشاوررین نام های تجاری حاصل نشده است و همین کارکرد و کیفیت است که توانسته به گوناگون ترن کالاها هم وحدت ببخشد .
www.yamaha.com
تاریخچه اکو چنگ
تابستان ۱۳۳۸ مصادف بود با تولید اولین سیستم تقویت صدای لامپی ایرانی به دست
توانای یک مهندس ایرانی . پرویزیوسفی پور در سال ۱۳۴۱ اولین اکو آمپلی فایر
نواری ۲۰۰ وات لامپی را با نام سنپر ینی تولید و به بازار عرضه نمود . در سال
۱۳۵۸ محصولات تولیدی سنپرینی با نام و علا مت اکوچنگ به کاربران ارایه گردید .
و اکنون اکوچنگ با پشتوانه قریب به نیم قرن تجربه و تلاش مستمر به عنوان اولین
و بزرگترین تولید کننده اکوآمپلی فایر در ایران و باور اینکه ایرانیان شایستگی
استفاده از برترین محصولات را دارند ، با بهره گیری از گروه مهندسین و مشاورین
متخصص و بکارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژی در جهان ، افتخار دارد که
محصولاتی منطبق با بالاترین استانداردهای جهانی و کیفیت برتر را به کاربران حرفه
ای ارایه نماید .
تاریخچه شرکت وارفیدل پرو
تاریخچه وارفیدل (Wharfedale) اولین بلندگو وارفیدل (Wharfedale) در سال ۱۹۳۲ توسط گیلبرت بریگز در زیرزمین خانه اش در ایالت یورکشایر درشمال انگلستان و در منطقه ای که وارفیدل نام داشت ساخته شد . وارفیدل مترادف با کیفیت در تولید بالا است . در سال ۱۹۳۳ گیلبرت به یک کارخانه کوچک نزدیک برادفورد رفت و بلندگوهای درایو جدید را ساخت که با استقبال بسیاری رو به رو شد . در سال ۱۹۳۶ شرکت گیلبرت از محوطه کوچک خود به یک کارخانه بزرگتر نقل مکان کرد . در سال ۱۹۴۵ به امریکا رفت و در سال ۱۹۴۸ اولین کتاب خود به عنوان سوار بلندگوهها را منتشر کرد . در سال ۱۹۵۸ بلندگوی بیسیم را روانه بازار کرد و در سال ۱۹۶۷ تصمیم به نقل مکان کردن به کارخانه بزرگتر را گرفت . در حال حاضر، بیش از ۸۳ سال از ساخت اولین بلندگوی شرکت وارفیدل می گذرد و وارفیدل همچنان پیشتاز در تولید بلندگو می باشد .
چرا وارفیدل پرو انتخاب حرفه ای هاست؟
بازدید از صفحه مربوط به محصولات وارفیدل پرو